ZŠ – Geometry in our city and in the neighborhood
Děti se v průběhu školního roku seznámily s geometrickými tvary a jejich vlastnostmi prostřednictvím reálných modelů a architektury města. Poznaly plány a půdorysy, naučily se pracovat s měřítkem a geometrickými pojmy. Kromě školy pracovaly v reálném prostředí ve městě. Projekt je zaměřen na geometrii, ale má výrazný mezioborový přesah, což je významným obohacením této spolupráce.
Autor projektu: David Dvořák, Základní škola J.A. Komenského 474, Most
Věk zapojených žáků: 9-12
Partneři: Česká republika, Španělsko
Jazyk projektu: Angličtina, španělština
Cíle projektu: Seznámení žáků s geometrickými tvary a jejich názvy v anglickém a španělském jazyce, s tělesy a jejich vlastnostmi. Vymodelování staveb a vytvoření několika maket náměstí s různými objekty. Náměstí vytvoří děti podle údajů od partnerské školy. Při spolupráci si žáci procvičí prostorové vidění i logické myšlení a projeví svou manuální zručnost.
Postup: Skupiny se nejdříve představily jako celek, ale jména nových kamarádů musely děti vyluštit v matematickém hlavolamu ve hře Metaforms. Logické myšlení bylo posilováno v mnoha dalších aktivitách. Děti si vyměňovaly pracovní listy s úlohami, dále děti kreslily a modelovaly geometrické tvary a různé stavby na základě nově osvojených geometrických pojmů.
Spolupráce: Vytvoření náměstí s modely budov a dalších objektů podle parametrů získaných od partnerské školy.
Předměty: Matematika, vlastivěda, informatika, angličtina, výtvarná výchova, praktické činnosti, osobnostní a sociální výchova
Využití ICT nástrojů: Word, Malování, flash animace- Voki, puzzle, slideshow – prezentace fotografií, Power Point
Výstupy projektu:
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p87596/welcome
http://vyukajazyku-zs15.blogspot.com/
http://listy.mesto-most.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=100336&id=5841&p2=914
Úspěchy projektu: Certifikát kvality