SŠ – Stories in History
Formou projektového vyučování studenti v hodinách angličtiny, dějepisu a IVT získávali, třídili a sdíleli informace především o životě a osudech dětí a mladých lidí za 2. světové války.
Autor projektu: Miroslava Borovcová, Gymnázium Vysoké Mýto
Věk zapojených žáků: 14-15
Partneři: Česká republika, Francie, Řecko
Jazyk projektu: Angličtina
Cíle projektu: Největším přínosem projektu je, jak se podařilo využít angličtinu jako komunikační nástroj v mezinárodní spolupráci na tématu daném osnovami školy, a také to, jak projektové aktivity pomohly přiblížit studentům období 2. světové války, daly jim příležitost dozvědět se více o této historické etapě a vcítit se do těžké situace tehdejších dětí a mladých lidí, kteří mnohdy prošli těžkou životní etapou či dokonce přišli o život.
Postup práce: Studenti pracovali podle předem dohodnutého plánu a harmonogramu a s ohledem na charakter tématu někdy pracovali v týmech, takže se učili i vzájemné toleranci, pomoci jeden druhému a spolupráci. 2. světová válka je téma zařazené do ŠVP školy pro kvartu, a tak tento projekt vhodně doplnil a rozšířil učivo probírané v hodinách dějepisu.
Spolupráce / inspirace: Práce na projektu vytvořila jedinečné podmínky pro realizaci výchovných a vzdělávacích strategií například zařazováním samostatné a skupinové práce s různými výstupy a práce s chybou (kompetence k učení), vyhledáváním a vybíráním informací (kompetence k řešení problémů), rozvíjením schopnosti žáka prezentovat a publikovat své názory a nácvikem vystupování před kolektivem (kompetence komunikativní), týmovou prací (kompetence sociální a personální) či používáním vhodných pomůcek a technologií (kompetence pracovní).
Předměty: Angličtina, dějepis
Využití ICT nástrojů: Powerpoint, Prezi, TimeToast, Thinglink, Linoit, Surveymonkey
Výstupy projektu:
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p86101
http://etw-nastenka.webnode.cz/nastenka-1/
http://stories-in-history.webnode.cz/
Úspěchy projektu: Evropská cena eTwinning 2014