MŠ – Malý redaktor
Cílem projektu bylo seznámit žáky s povoláním redaktora a tvorbou časopisu, jaký je rozdíl mezi knihou a časopisem, dozvědět se, co je časopis, poznat procesy tvorby časopisu a umět vyhledat různé informace v knihách, časopisech a na internetu. Učili se orientovat v časopise, vyhledat v něm informace a ověřit si jejich pravdivost.
Autorka projektu: Martina Baníková, 6. MŠ Plzeň
Věk zapojených žáků: 3–6 let
Partneři: Česká republika, Slovensko
Jazyk projektu: čeština, slovenština
Informace o projektu:
Na projektu spolupracovali partneři ze dvou mateřských školek z České republiky a jedné ze Slovenska. Nejprve se všichni seznámili s dětskými časopisy, které jsou v nabídce v obou zemích, prohlíželi si je, společně z nich četli a všímali si obsahu časopisu. Žáci se seznámili s povoláním redaktora, výtvarníka, spisovatele či grafika a zjišťovali, co vše je třeba pro vznik časopisu udělat. Do svého časopisu přispívali formou článků, obrázků, rébusů, fotografií, skládaček apod. dle svých nápadů a aktivit a zadávali úkoly partnerům.
Projekt rozvíjel tvořivost dětí, jejich kritické myšlení, předčtenářskou gramotnost, rozšířil jejich slovní zásobu, seznámili se s jiným jazykem.
Výsledkem projektu byl dětský československý časopis.
Předměty: sociologie, zeměpis, etika, informatika
Využití digitálních nástrojů: TwinSpace, interaktivní tabule, tablety, Chatter Pix
Výstupy projektu:
https://twinspace.etwinning.net/201717
https://school-education.ec.europa.eu/cs/nso-desktop/projects/search/114941
Ocenění: Certifikát kvality 2022, Národní cena 2022