ITEC na odborné škole v Přerově

Na konci školního roku jsme vyzkoušeli Learning stories na odborné škole. Studenti jsou budoucími odborníky na informační technologie, takže využití technologíí pro vzájemnou interaktivní výuku se jevilo jako výborný nápad. Projektu jsem zkoušela ve dvou třídách angličtiny, u pokročilých a u začátečníků.

Ve třídě začátečníků, kteří umí zatím velmi málo, jsme zkusili velmi jednoduchý projekt. Studenti se měli rozdělit do týmů v nástroji TEAM-UP si vybrat jedno z připravených témat. Zde byl problém, neboť  TEAM-UP neustále padal, nefungoval jak měl a načítání bylo velmi pomalé. Myslím, že je potřeba na tomto nástroji ještě velmi zapracovat. Takže jsme se rozdělili do týmů, týmy si vybrali téma. V aplikaci www.prezi.com každý tým vyrobil miniprezentaci, do které vložil nová slovíčka na své téma. Pak si studenti prezentaci navzájem pouštěli a učili se slovíčka. Nakonec použili jako feedback křížovku, kterou na svá slovíčka vyrobili v programu www. puzzlemaker.com.

Celý miniprojekt trval dvě vyučovací hodiny. A hodnocení? Velmi zajímavý způsob jak kreativně obohatit výuku a naučit se víc. Jen přípravné fáze (výroba prezentací a křížovek) by asi v ostrém režimu probíhala ve formě domácí práce (alespoň částečně), aby se práce časově zefektivnila.

Odkazy na obě prezentace jsou zde:

Family

Home

 

Ve třídě pokročilejších studentů jsme využili faktu, že se právě učí téma Literatura.

Jejich úkolem bylo v týmech tří až čtyř studentů přečíst jednu z povídek A.E. Poa, kterou si opět měli vybrat v programu TEA-UP. Program nám opět vzdorovat, takže jsme výběr provedli jinak. Studenti v týmu povídku přečetli, sestavili stručný obsah se třemi otázkami a vše uložili na www.storyjumper.com do společné, již nachystané knihy. Podívejte se sem.

Po kompletaci knihy si všichny přečetli povídky, které sami nepsali a v aplikaci www.wallwisher.com napsali odpovědi na otázky. Viz odkaz: www.wallwisher.com/wall/storiesbypoe

Hodnocení bylo stejné jako u třídy začátečníků. Kreativní způsob výuky, ale lze zefektivnit přípravou některých částí samostatnou přípravou.